Valentin

Som dere alle vet er var det valentinsdagen idag, 14 februar. Og det å være i landet hvor de feirer dagen mest viste seg å være rimelig kjekt. Det er enkelte ganger jeg virkelig skulle ønske at vi ikke var så redd for å se teit ut på skolen i Norge. Tror livet hadde blitt mye gøyere. 

Begynner med dagen igår. Det var spirit game for basket igår, set vil si at alle tar på seg skolefargene og går for å heie på lagene våres. Vi har fire basketlag, to jentelag og to guttelag. Det fungerer altså på den måten at man har et førstelag og et andrelag. Det er liksom førstelaget gutter og jenter som alle kommer for å se på, for det er de kampene som er interessante. Jeg gravde fram en skole tskjorte som vertsmor lånte meg for et par mnder siden, og tok den på meg før jeg satt på med naboen bort til kampen. Det er faktisk den gøyeste basket kampen jeg har vært på. Det er så kjekt å stå midt inni mengden der alle bare jubler og skriker og klapper og gud vet hva. Enkelte ganger syntes jeg det ble litt usportslig når noen begynte å skrike til en gutt på det andre laget og kalte han justin bieber osv. Det syntes jeg at bare blir for dumt. En annen gøy ting er jo det at man får se folk(les: gutter) fra andre skoler, heheheh. Selv om alle de vi spiller mot er psyko kristne skoler med sånn 50 elever, så er det gøyt å få litt variasjon. Jeg tok ikke et bilde av meg, men fikk noen bilder av de andre jentene som kledde seg litt opp for kampen. 

Image
Her har vi da Abigail og Berit som storkoser seg på kamp

Image
Evie ville også være med, hun tok helt av med fjesmalingen hehe

Men tilbake til overskriften. Idag var det altså valentinsdag og dagen startet med hjerter allerede fra det sekundet da vmor vekket meg imorges og sa «Happy Valentine’s day,» og bare sånne små ting gjør dagen mye bedre. Når jeg kom opp for å spise frokost så hadde vmor og vfar laget sånne små valentinsgaver med sjokolade oppi til alle ungene. Det er så søtt at de tenkte på meg og hvordan jeg er forever alone og sikkert ikke får gave av noen andre, haha. Min eldste vertssøster hadde også  en operasjon i foten igår og får ikke lov til å bevege seg. Jeg syntes at det var litt trist at hun gikk glipp av denne dagen for jeg hadde det supert. 

På skolen min så har vi en valentinslek, reglene er enkle; jenter får et hjertesmykke som de skal bære med seg hele dagen. Guttene skal da prøve å «stjele» hjertene til jentene og de gjør dette med å få jentene til å snakke til dem. Hvis du snakker til en gutt og han tar hjertet ditt så kan du få det tilbake hvis du får han til å snakke til deg. Jeg greide å holde på hjertet mitt i hele dag, dvs at jeg ikke har snakket med en eneste gutt i hele dag. Dette var ekstra vanskelig siden så og si alle vennene mine er gutter. Og jeg sitter med gutter i sånn 5 av klassene mine. Guttene kan være rimelig slu for å få deg til å snakke. Det er mange av dem som løper i deg i gangen sånn at du skal si unnskyld elns. Sarah mast hjertet sitt med å si takk til en gutt når han sa prosit etter at hun nøs. 

Jeg er rimelig stolt over at jeg greide dette. Jeg knakk ikke sammen når Vincent og Sam holdt meg nede og malte fjeset mitt i maling engang, men etterpå så tok jeg av meg hjertet, leverte det inn og gikk for å snakke med dem. Da var det nok, da hadde jeg gått rundt en hel dag uten å komunisere med det motsatte kjønn.

Selv om jeg syntes at dette var en veldig kul greie så syntes jeg at det representerer skolen min veldig godt. På en annen lokal skole her så får de buttons av å klemme folk på valentinsdagen og Eva snakket om at på skolen der hvor moren hennes gikk var det om for jentene å ta på seg leppestift og kysse guttene i fjeset, og guttene ville samle på kyss. Men på skolen vår så ble slike ting litt for drøyt og vi endte opp med å ikke få lov til å snakke til det motsatte kjønn, haha. 

Image
Her kan dere se hvor fin jeg var etter Vincent voldtok fjeset mitt med en pensel

Image
Dette hang også på skapet mitt imorges, litt feilinformert iom at jeg ikke valgte liberty, men alltids greit med litt snop

Så gjenstår bare det beste med hele dagen min, høydepunktet deluxe. Vi satt i siste time og bare snakket med læreren, meg, berit, vince og sam. Når vince åpner penalet til berit og tar ut litt antibac og gir det i hånden til sam. Han lukter på det og bare «hva er dette for noe» selv om det tydelig stanket antibac. Vi bestemte oss derfor for å kødde med Sam og vincent bare «Det er norskt snop, prøv det, det er dritgodt!» Sam stirrer lenge på væsken i hånden hans og bestemmer seg for ikke bare å smake på, men å sleike opp alt og spise all antibacen. Alle dauer av latter og læreren bare sitter der og ler av Sam mens han spytter ut over hele gulvet og bare «det der var ikke godteri» nei no shit da sam, det står faen «anti bacterial hand sanitizer» på flasken. Haha, et øyeblikksmoro som varte i flere timer etterpå og som jeg fortsatt flirer av tanken på. 

Senere i kveld etter jeg hadde spist middag så tekstet Sarah meg og spurte om jeg ville ut å spise med hun og familien. Jeg var stappmett, men sier ikke nei til å være sosial og gratis sushi. Og for dere som ikke har fått det med dere så er Sarah datteren til rektor. Så dette er andre gangen jeg er på sushidate med min kjære rektor. 

Men nå er det leggetid. Lang dag imorgen. Vmor har bursdag og jeg skal få inn siste shopping før Hawaii. 

Lokal tid: 2320

Legg igjen en kommentar